CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

четвъртък, септември 24, 2009

Първа любов

"Да обичаш истински някого означава да се освободиш
от очакванията си. То означава приемане, дори
приветстване на същността на другия."
Карън Кейси

"С Майкъл никога не бяхме истински гаджета. Той беше по-голям от мен с три години и половина, което си беше много при положение, че тогава още не носех горнище на бански. Отраснахме около плувния басейн и тенис кортовете на крайградския клуб. Той със сигурност беше отличен тенисист, с плавна крачка и мощен удар. Когато се откъсвах от плуването и гмуркането с посинели устни, сядах на тревата, увита в хвалиена кърпа и наблюдавах мачовете. По-късно момчетата идваха при басейна, вдигаха момичетата на рамене и си устройвахме водни битки. Най обичах да седя на широките рамене на Майкъл. Чувствах се сигурна...

... През есента, когато навърших 14 години, той започна да ме кани на кино в късните следобеди. Искаше ми се да се съглася, но винаги усещах едно странно присвиване в стомаха и се отказвах. Тъмните му очи ме пронизваха - едновременно ми се нравеха и ме плашеха.

Постепенно започнах да се заседявам в колата му и да споделям с него проблемите си. ... Голяма част от болката ми произтичаше от отношенията с родителите ми, които се разведоха, когато бях на 11 години и се ожениха повторно, когато бях на 13. Не познавах друг с разбито семейство, срамувах се от себе си и не бях уверена в себе си, сякаш съм под нивото на останалите деца. С Майкъл можех да споделям всичко това. Той ми вдъхваше сигурност и аз започнах да му се доверявам.

След известно време вече бях готова да ходя на кино с него. Харесваше ни и да стоим вкъщи - често слизахме в сутерена да гледаме телевизия. Обичахме да седим заедно пред телевизора, сгушени на канапето. Странна двойка бяхме. Той се увличаше по спорта, а аз - по изкуството. Сестра ми и някои нейни приятелки си правеха майтап със спортната му мания. Сигурно съм искала всички да го смятат за неотразим или да бъде по-артистичен, но никой не се грижеше за мен, както той правеше. Когато ме целуна за пръв път, бяхме у тях и гледахме бейзболен мач по телевизията, а навън вилнееше буря. Прибрах се и изтичах в стаята на сестра ми. Сигурно съм изглеждала много глупаво, когато застанах на вратата и обявих: "Майкъл ме целуна". ...

... Майкъл излизаше с други момичета и аз имах срещи с други момчета. ... Въпреки, че много пъти ме уверяваше колко специална е връзката ни с думите: "Няма значение дали си имаме гаджета или не; винаги ще съм до теб", аз пак го ревнувах, когато се увличаше по друга.

Майкъл се сгоди за едно момиче от друг град, когато бях на 19 години. Бях единственото неомъжено и необвързано момиче на сватбата. Когато младоженците си вземаха довиждане с гостите, Майкъл дойде при мен, целуна ме по бузата и каза: "Обичам те".

И по-късно го доказа. Когато имах нужда да поговоря с някого, той беше до мен. Понякога го ревнувах при мисълта, че е любящ и романтичен с жена си, но това се промени, щом се сприятелихме с нея. ...

... Баща ми почина, когато бях на 38 години. Сутринта преди погребението си помислих: "Майкъл дали знае?". От години не се бяхме виждали, нито чували. На следващия ден след опелото, докато разговарях с многобройните приятели и семейства, дошли да се сбогуват с баща ми, усетих нечия ръка на рамото си. Обърнах се и видях онези тъмни очи.

- Добре ли си? - попита той. Кимнах. Той ме хвана за раменете и ме погледна в очите.

Никой така и не разбра връзката, която съществуваше между нас. Не съм сигурна, че и ние я разбрахме. Но нея я имаше и винаги ще я има."
Мери Елън Клий

Красива историйка... Много ми хареса и поисках да я споделя просто. Макар че по-отдавна я знам... но сега си я припомних. Малко я посъкратих, но все пак посветих достатъчно време да отделя най-стойностното. Някои неща не е необходимо, а и не могат да бъдат разбирани... те са единсвено осезаеми...